DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ YARIŞMALARI

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ YARIŞMALARI

15.12.2023 171


SÖZLÜK TASARIM YARIŞMASI SON BAŞVURU 25 ARALIK

Yarışmanın Amacı: “Bir dilde sözlerin bütünü; söz hazinesi, söz dağarcığı, kelime hazinesi” olarak  tanımlanan   söz    varlığı,    bireyler    arası    iletişim     için     çok     önemlidir.  Söz varlığının önemi sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemektedir. Söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesiniamaçlar.

 

BAŞVURU VE YARIŞMAYA GÖNDERİLECEK ESERLERDE ARANACAK ŞARTLAR

 

Katılımcılar : Resmî/özel İlkokul, ortaokul ve liselerde öğrenim gören öğrenciler

Ölçüler : Serbest

Teknik ve Malzeme : Serbest

 

1.              Heröğrenciyarışmaya,dahaönceödülalmamışvesergilenmemişenfazlabir(1)eserle katılabilir.

2.              Sözlük herhangi bir konuda, alanda oluşturulabilir (sağlık, yöresel ağız, sosyal medya, tarih, mizah, canlılar alemi, çevre, oyunlar, ev sözlüğüvb.).

3.              Sözlükler ilkokul kademesinde en az 50, ortaokul kademesinde en az 75 ve lise kademesinde en az 100 kelime içermelidir ve kâğıtlar tek yönlü kullanılmalıdır.

4.              Sözlük    tasarımı     el    yazısı     kullanarak     veya    bilgisayar     ortamında     hazırlanarak oluşturulabilir.

5.           Sözlükler resimli, çizimli, şekilli, siyah- beyaz ya da renklihazırlanabilir.

6.              Yarışmaya gönderilecek eserler katlanmamış ve yıpranmamış şekilde okul müdürlüğüne ya da görevlendirilen öğretmene teslim edilecek; katlanan ve yıpranan eserler değerlendirmeye alınmayacaktır.

7.              Yarışmaya katılacak eser üzerinde öğrencinin kimliğini belirten ad, imza vb. işaretler bulunmayacaktır. Eser arkasına rumuz yazılacak, o rumuza ait öğrenci bilgileri zarf içerisine konulacaktır.

8.              Ek-1YarışmacıKatılımFormudoldurularakveeserlebirlikteokulmüdürlüğüneteslim edilecektir

9.              Ek-1 Yarışmacı Katılım Formu bulunmayan veya herhangi bir yerinde katılımcının kimliğini belirten işaret veya imza bulunan eserler, seçici kurul tarafından tutanakla değerlendirme dışıbırakılacaktır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ VE PUANLAMA:

 

·        İçerik, Zenginlik:25 puan

·        Yazım ve Noktalama Kuralları: 20puan

·        Kapak Tasarımı :10puan

·        Amaca Uygunluk: 10 puan

·        Yaratıcılık, Özgünlük: 20puan

·        Tasarımın İşlevselliği (öğreticiliği, akılda kalıcılığı): 15puan

 

 

 

 

EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI SON BAŞVURU 25 ARALIK

 

EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

AMAÇ: Dilimizin Zenginlikleri “En İyi Cümle/Afiş Yarışması” ile Türkçedeki sözlerin bütününü, söz hazinesini, söz dağarcığını, kelime hazinesini tanımlayan söz varlığının bireyler arası iletişimde kullanılması, söz varlığının öneminin sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemesi, dil kullanımını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımaları, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmaları ve düşünce dünyalarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

 

KONU:

Ortaokullarda: Yunus Emre Sözlüğü’nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afişoluşturulması

·        

 

BAŞVURU     VE     YARIŞMAYA     GÖNDERİLECEK     ESERLERDE     ARANACAK ŞARTLAR:

 

Katılımcılar : Resmî/özel ilkokul, ortaokul ve liselerde öğrenim gören öğrenciler

Afiş Ölçüleri:

·    İlkokul kademesi için; 35X50 cm

·    Ortaokul kademesi için; 50X70 cm

·    Lise kademesi için; 50X70 cm

       Teknik ve Malzeme : Karton veya mukavva üzerine elişi kâğıdı, eva kâğıt, renkli kuru kalem, pastel boya, kuru boya gibi malzeme, kalem ve boyalar.

 

       1.Yarışmaya İlimiz geneli resmî ve özel ilkokul/ortaokul ve lise öğrencilerikatılabilir.

       2.Öğrenciler yarışmaya yalnızca bir (1) cümle/afiş ilekatılabilir.

       3. Cümle/afiş özgün bir şekilde tasarlanıphazırlanmalıdır.

       4. Cümle/afişi hazırlayan öğrenci, tasarımı yaparken elle tasarım yapacaktır. Ofsetbaskılı tasarımlar değerlendirmeyealınmayacaktır.

5. Afiş ölçüleri ilkokul kademesi için 35X50; ortaokul ve lise kademesi için 50X70 cm olmalıdır.

6.Cümle/afiştasarımındaelişikâğıdı,evakâğıt,renklikurukalem,pastelboya,kuruboya gibi malzeme, kalem ve boyalar da serbestçekullanılabilecektir.

        7.Afiş tasarımında kullanılan karton veya mukavva tek yönlüolmalıdır.

8. Yarışmaya katılacak eser üzerinde öğrencinin kimliğini belirten ad, imza vb. işaretler bulunmayacaktır. Eser arkasına rumuz yazılacak, o rumuza ait öğrenci bilgileri zarf içerisine konulacaktır.

        9. Cümle/afiş resimli, çizimli, şekilli, siyah-beyaz veya renkli hazırlanabilir.

10.  Tasarımda görsel ve yazı elemanları dengeli bir şekilde kullanılmalı

        11.Afişte kullanılan yazılar okunaklı olmalıdır.

        12.Afişte projenin adı ve oluşturulan tek bir cümle mutlaka yeralmalıdır.

        13. Her ilçe millî eğitim müdürlüğü kendi okulları arasında yarışmayıdüzenleyecektir.

14.  Okullar, komisyon marifetiyle okul birincilerini seçerek ilçe yarışmasına göndereceklerdir. İlçeler ilçe komisyonu marifetiyle ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde ilçe birincilerini seçerek il yarışmasına göndereceklerdir.

15.  İl yarışmasında ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde dereceye giren eserler ödüllendirilecektir.İlkokul,ortaokulvelisekademelerindeildedereceyegireneserlerle ilçe birincisi olarak seçilen eserlersergilenecektir.

16.  İlçelerden ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde birinci seçilen eserler, en geç 03 Ocak 2024 mesai bitimine kadar İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ortaöğretim Birimine teslimedecektir.

        17. İlkokul, ortaokul ve lise kategorileri ayrı ayrıdeğerlendirilecektir.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ VE PUANLAMA:

·        Cümlenin işlevselliği, öğreticiliği ve akılda kalıcılığı: 20Puan

·        Konuya uygunluk ve bütünlük: 20 Puan

·        İmlâ kuralları: 20Puan

·        İfade zenginliği ve özgünlük: 20Puan 

·        Görsel estetik ve tasarım: 20Puan

Kaynak: AMASYA MEB