T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AMASYA / GÜMÜŞHACIKÖY - Mehmet Paşa Ortaokulu

REHBERLİK SERVİSİ

Mrt

11-15.03.2024 tarihleri arasında okulumuz rehberlik servisi tarafından okulumuz 7. Sınıf öğrencilerine yönelik "Dikkat Geliştirme Çalışmaları - Emoji Bulmaca" etkinliği yapıldı. Öğrencilerin yaşlarına uygun olarak; görsel hafızayı, sözel

becerileri, dikkati sürdürebilme ve geliştirebilme, yargılama ve problem çözme becerilerini geliştirmeye katkı sağlayacağı amaçlanan etkinliği öğrenciler ilgiyle karşıladı.

Mrt

04-08.03.2024 tarihleri arasında okul rehberlik servisimiz tarafından okulumuz 8. Sınıf öğrencilerine yönelik "Sınav Kaygısıyla Baş Etme Oyunu - Başarı" etkinliği yapıldı. Sınav kaygısını meydana getiren birçok faktörün farkına varıp zamanında müdahale edilmesini, olumsuz düşünce, duygu ve davranışların durdurularak başarının önündeki engelleri öğrencilerin anlayıp çıkış yöntem ve tekniklerini öğrenmesinin amaçlandığı etkinliği öğrenciler ilgiyle karşıladı.

Mrt

26-29.02.2024 tarihleri arasında okul rehberlik servisimiz tarafından okulumuz öğrencilerine yönelik "Sosyal Beceriler Görev Kartları" etkinliği uygulandı. Öğrencilerin içinde bulunduğu topluma uyum sağlamasına yardımcı olmanın, içinde yaşadığı toplumun kendisinden beklediği ve yapmasını istediği davranışları gösterecek biçimde yetişmesinin amaçlandığı etkinlikte öğrenciler her gün bir görev kartı seçerek kartta yazan görevi gün içinde tamamlamaya çalıştı. Görevi tamamlayan öğrenci kartı geri getirerek başka bir görev kartı seçti.

Mrt

19.02.2024 tarihinde okul rehberlik servisimiz tarafından okul rehberlik panosu güncellendi. "Akran Zorbalığı" temasının işlendiği panoda öğrencilerin zorbalık konusunda bilinçlenmeleri, empati ve iletişim becerilerini artırmaları, zorbalığı önleme ve sağlıklı ilişkiler kurma konusunda nasıl katkıda bulunabileceklerini öğrenmeleri amaçlandı.

Mrt

19-23.02.2024 tarihleri arasında okulumuz rehberlik servisi tarafından okulumuz öğrencilerine yönelik "Güvenli Bölgeler" sınıf rehberlik etkinliği uygulandı. Etkinlikte öğrencilerin ihmal ve istismara karşı farkındalık kazandırılması amaçlandı.

Mrt

12-16.02.2024 tarihleri arasında okulumuz rehberlik servisi tarafından okulumuz öğrencilerine yönelik "Meslek Tabusu" etkinliği yapıldı. Öğrencinin kartta yer alan temel kelimeyi alt kelimeleri kullanmadan takım arkadaşlarına anlatmaya çalıştığı, belli bir süre boyunca (örneğin 1 dakika) takım arkadaşlarına mesleği anlatamayan öğrencinin sırasının geçerek diğer öğrencilerin sırayla sürdürdüğü etkinlikte, öğrencilerin meslekleri yakından tanımasını sağlamak ve öğretirken eğlendirmeyi başarmak amaçlanmıştır.

Mrt

05-09.02.2024 tarihleri arasındaki okulumuz rehberlik servisi tarafından okulumuz öğrencilerine yönelik "Duygu Kontrolü ve Duygu Farkındalığı" etkinlikleri yapıldı. 

Duyguların farkına vararak onların içerdiği mesajları anlamak, yıkıcı olabilecek olumsuz duyguları yönetebilmek, duygusal zekayı geliştirmek ve bu sayede daha mutlu ve kaliteli bir yaşam düzeyine ulaşabilmenin amaçlandığı etkinlik öğrencilerin yoğun ilgisiyle tamamlandı.

Ock

05.12.2023 tarihinde okulumuz 8. sınıf öğrencileriyle Amasya/Macit Zeren Fen Lisesini ziyaret ettik. Okul ortamında devam ettirilen eğitimin farklı çevrelere taşınmasını ve öğrencilerimize üst öğrenim kurumlarını yerinde tanıma imkanı sağlamayı amaçladığımız gezimiz öğrencilerimizin yoğun ilgisiyle karşılandı. Etkinliğimizin gerçekleşmesinde emeği geçen başta Macit Zeren Fen Lisesi Rehberlik Servisi olmak üzere tüm idareci, öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Ock

Veliler dikkat: Kanlı para tehlikesi okullarda giderek yayılıyor!

Ekm

Ders çalışma sürecinde planlı ve düzenli bir yaklaşım, başarıya ulaşmak için kritik bir faktördür. Ancak, birçoğumuz zaman zaman planlı çalışma disiplininden sapabilir ve derslere düzensiz bir şekilde odaklanabiliriz. Ne yazık ki, bu tür bir yaklaşımın uzun vadede olumsuz sonuçları olabilir.

Öncelikle, düzensiz çalışma alışkanlığı, öğrenme sürecini etkiler. Düzenli çalışma, bilgilerin daha etkili bir şekilde öğrenilmesini ve hafızada kalmasını sağlar. Planlı bir program, konuların adım adım anlaşılmasına ve bu bilgilerin güçlendirilmesine olanak tanır. Ancak, plansız ve düzensiz çalışma, bilgilerin dağınık bir şekilde öğrenilmesine ve anlaşılmadan geçiştirilmesine yol açabilir.

Ayrıca, düzenli çalışmanın öğrenciye sağladığı bir diğer avantaj, zaman yönetimi becerilerinin geliştirilmesidir. Planlı bir program, öğrencinin zamanını daha etkili bir şekilde kullanmasına yardımcı olur. Bu sayede, dersler arasında denge sağlanabilir ve her konuya yeterli zaman ayrılabilir. Ancak düzensiz çalışma, sürekli bir telaş ve yetişme durumu yaratarak stres seviyesini artırabilir.

Planlı çalışma ayrıca öğrencinin motivasyonunu artırır. Hedefleri belirlemek, başarıya ulaşma yolunda ilerleme kaydedildikçe öğrenciyi motive eder. Ancak plansız çalışma, hedefsizlik ve belirsizlik hissi yaratarak öğrencinin motivasyonunu azaltabilir.

Sonuç olarak, planlı ve düzenli ders çalışma, öğrenme sürecini iyileştirir, zaman yönetimini geliştirir ve öğrenciyi motive eder. Başarıya ulaşmak için, düzenli çalışma alışkanlığını benimsemek ve bu plana sadık kalmak büyük önem taşır. Unutulmamalıdır ki, düzenli çalışma, sadece akademik başarıyı değil, aynı zamanda kişisel gelişimi de destekler.

     

Ekm

Okul Rehberlik Servisimizin WEB Sitesi Yenilendi!