T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AMASYA / GÜMÜŞHACIKÖY - Mehmet Paşa Ortaokulu

Web 2.0 araçları

Web 2.0 Teknolojisi Nedir?

Web 1.0 teknolojisinden farklı olarak web2.0 teknolojisi; kullanıcıların sadece bilgi alan konumdan bilgi veren, bilgi ürettiren, paylaşımda bulunduran, tartıştıran vb özelliklerle kullanıcının aktif olduğu internet ortamlarıdır.  Yani sade biçimde açıklamak gerekirse Vikipedi, Youtube, Flickr, Ekşi sözlük, Twitter, İnstagram, Facebook vb siteler gibi diğer kullanıcıların aktivitelerini görebildikleri, takip edebildikleri,  iletişime geçebildikleri,  ortak aktivite yapabildikleri internet siteleri veya kullanılan programlardır.

Web 2.0 Teknolojisinin Eğitimde Önemi Nedir?

Daha üst sınırı belirlenmemiş olsa da 2000 yılından sonra doğan nesile Z kuşağı denilmektedir.  Z kuşağı teknolojiye çok kolay ayak uyduran, özgüveni yüksek, analitik düşünme becerisi yüksek, istediklerinin ne olduğunu bilen, dikkat süreleri kısıtlı olmasına rağmen aynı anda birçok işi yürütebilme yetenekleri sayesinde bu açığı kapatabilen, yaratıcılığa ve yenilikçiliğe önem veren bir kuşaktır. Belirgin özelliklerinden dolayı Z kuşağı bir öğrenciye eski standart yöntemler istenilen etkiyi tam oluşturamamaktadır.  Bu nedenle yeni nesil öğrencilere yeni nesil yöntem ve metotlar kullanılması gerekmektedir. Web 2.0 teknolojisi bu konuda yardımımıza yetişiyor ve yeni nesil gençlere daha uygun bir eğitim ortamı oluşturmamıza yardımcı oluyor. Web 2.0 teknolojisinin eğitim ortamı, öğrenci ve öğretmen açısından katkılarından bahsedelim.

Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Eğitim Ortamına Katkıları Nelerdir?

Daha aktif ve katılımcı bir sınıf ortamı oluşturur.

Eğitim ortamındaki öğrencilerin birbirlerine karşı olumlu tutumlar gerçekleştirir.

Eğitim ortamında grup çalışması, etkili öğrenme, üst düzey düşünme, yapılandırmacı öğrenme, bireysel öğrenme,   sorumluluk alma vb becerilerin gelişmesine katkı sağlar.

Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Öğrencilere Katkıları Nelerdir?

Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler öğrenim hayatlarında ve ileriki yaşamlarında teknoloji okuryazarı,  aktif ve katılımcı bireyler olmalarına yardımcı olur.

Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler ürün odaklı çalıştıkları için gayretlerinin sonuçlarını somut olarak elde ettikleri için derse karşı istekleri ve bir şey geliştirmiş olma mutluğunu yaşarlar.

Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler ürün üzerinde esnek çalışma imkanına sahip oldukları için kendisine uygun en iyi öğrenme metoduyla öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Bireysel öğrenme yöntemiyle en etkili öğrenmeyi gerçekleştirmiş olur.

Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan, bilgiyi üreten, bilgiyi değiştiren, kaynağını sorgulayan aktif öğrenciler olmaktadırlar.

Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Öğretmenlere Katkıları Nelerdir?

Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmen sınıfa getirdiği farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık getirir.

Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmenin değerlendirme çeşitliliği artar. Standart değerlendirmeye alternatif olarak ürün odaklı değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.

Web 2.0 araçlarını kullanan öğretmen derslerinde daha güncel ve işlevsel içerikleri kullanır.

Web 2.0 araçlarının çeşitliliği sayesinde öğretmen zaman ve mekan konusunda özgürleşir. Bu durumda öğretmenin daha kısa zamanda daha çok bilgi vermesini, değerlendirme aşamasındaki vakit kaybını da minimum seviyelere çekerek bu zamanı daha farklı etkinliklerde kullanma imkânı sağlar.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.02.2018 - Güncelleme: 07.05.2024 14:38 - Görüntülenme: 500
Kaynak: http://www.webegitimaraclari.com/web20teknolojisi/
  Beğen | 21  kişi beğendi