Püf Noktaları

23.05.2018 553

Google'da Etkin Arama Yapmanın Püf Noktaları

  1. İyi bir arama yapmak için sadeleştirilmiş başlıklar veya ifadeler kullanmalısınız.
  2. Aranılan kelimeyi veya konuyu açıklamayınız. Aramanızı kısa tutunuz.
    Kelimenin sonunda ekler varsa kaldırınız.
  3. Google aramalarında büyük küçük harf hassasiyeti yoktur. İster büyük, ister küçük harf kullanın, otomatik olarak küçük harf olarak algılanacaktır.
  4. Uzun uzun cümleler şeklinde arama yapmayınız. Sadece gerekli olan anahtar kelimelerle arama yapınız.
  5. Arama belirli bir site içerisinde ve belirli bir dosya tipi için yapılmak isteniyorsa özel arama teknikleri kullanılmalıdır.

Örneğin guvenliweb.org.tr sayfası içinde, pdf uzantılı arayacağınız dosyalar için Google'a site: guvenliweb.org.tr filetype:pdf yazan bu formatı tercih etmelisiniz.

  1. Çift tırnak için yapacağınız aramalar sadece o aramaya özel sonuçları getirir. Mesela ("bugün benim doğum günüm") parantez içinde yapacağınız bu arama 4 ayrı kelimeyi tek tek değil de direk o cümle öbeğindeki arama sonuçlarını size listeleyecektir.
  2. Anahtar kelimelerden listelenmesini istemediğiniz kelimelerin başına "-" işaretini koyarsanız, aramanızda o kelime otomatik olarak listelenmeyecektir. Birden fazla anlamı olan kelimeler için bu yöntemi kullanabilirsiniz.
  3. Aramanız içinde mutlaka geçmesini istediğiniz kelimelerin başına "+" işareti koyabilirsiniz.
  4. Arama motorları, çoğu zaman basit soruları cevaplandırabilmektedirler.

Bunlara bazı örnekler verecek olursak, arama kısmında yapacağınız 6+4*3 matematiksel işlemi sonucunda Google size 18 sonucunu verecektir. Örneğin time:izmir, weather:İstanbul, 1 dolar kaç tl, gibi aramalar sizi sonuçlara yönlendirecektir.

Arama motorları tek başına internetteki tüm bilgiye ulaşmanızı sağlayamaz. Bunun için olabildiğince işinize yaracak, güvendiğiniz web sayfalarını, eğitsel içeriklerini ve bilgi kaynaklarını araştırmayı, bu sayfalara ulaştıktan sonra ise "sık kullanılanlar" aracılığı ile web tarayıcınıza kaydetmenizi öneririz. Ayrıca arama motorlarını kullanırken tek bir arama motoruna bağlı kalmadan farklı arama motorlarını da (Yandex, DuckDuckGo, Bing vb.) kullanarak aradığınız bilgiye ulaşmanızı öneririz.

İnterneti sadece bilgi almak için değil, bilgiyi üretmek ve bu bilgiyi paylaşmak amaçlı da kullanmalıyız. Çünkü ülkemizde pozitif içerik ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Kurumların çevrimiçi itibarı hususunda da büyük önem teşkil eden bu ihtiyaç aynı zamanda internetin risklerine ve bilinçsiz kullanıma karşı alınabilecek en iyi korunma yöntemlerden biridir. Üretilen bu bilgileri çevrimiçi ortama sunulurken de bilginin doğruluğu, güvenilirliği ve telif hakları gibi hususlara dikkat edilmelidir. 

Kaynak: guvenliweb.org.tr